امروزه هر شرکتی با توجه به قوانین و مقررات کشور، یک سری شرایط برای گارانتی محصولات ارائه شده توسط خود  در نظر میگیرد که در این مقاله به تمامی نکات در مورد  شرایط استفاده از گارانتی اشاره شده است.

توجه : حتما کالای خود را در لحظۀ دریافت از شخص تحویل دهنده از لحاظ ظاهری بررسی نمایید ، تحویل گرفتن کالا به منزله تایید سلامت ظاهری آن است و پس از آن اعلام مشکل ظاهری به هیچ عنوان پذیرفته نمی باشد و کالا از گارانتی و خدمات پس از فروش خارج است.

نکته: قابل ذکر است گارانتی 18 ماهه گارانتی  از زمان فعالسازی گوشی، قابل استفاده می باشد.

۱– مشترکین گارانتی برای رفع خرابی‌ها، خسارات و مشکلاتی که مشمول موارد 18 ماهه‌ی گارانتی باشد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. (ارسال و ارجاع کالا برای مشتریان رایگان است.)

‌2اگر پس از کارشناسی فنی و تشخیص مهندسین گارانتی، اطمینان حاصل شود که دستگاه تلفن همراه غیرقابل تعمیر است و زمان و شرایط گارانتی نیز برقرار باشد شرکت خود را موظف به تعویض دستگاه می‌داند. در صورت موجود نبودن دستگاهی با همان مدل، مشتری می‌تواند تلفن همراه معیوب را پس از پرداخت مابه‌التفاوت، با مدل بالاتری تعویض نماید.

‌3درصورتی‌که یک دستگاه تلفن همراه در طول مدت ضمانت، سه بار با ایرادی یکسان جهت تعمیر ارجاع داده شود، یا تعمیر دستگاه ارسالی به شرکت بیش از ‌۱۵روز کاری به طول بینجامد، گارانتی متعهد به تعویض آن دستگاه، با مدل همسان خود، می‌باشد.

4– کلیه‌ی خدماتی که در شعب گارانتی ارائه می‌شوند، به‌طور مثال قطعات تعویض شده در تعمیر تلفن همراه، تا ‌۶ماه دارای ضمانت هستند.

5– گارانتی تا ۵ سال پس از تاریخ فروش، پشتیبان و پاسخ‌گوی تامین قطعات برای مشتریان خود است.

6– در تمامی شعبه‌های مجموعه، پس از تحویل فرم و دریافت کالا، رسید پذیرش به مشترکین ارائه می‌شود.

7– شعب گارانتی ملزم به ارائه‌ی فاکتور همراه با شرح و توضیح کارهای انجام شده بر روی دستگاه (چه در بازه‌ی زمانی گارانتی و چه بعد از اتمام آن) هستند.

8– اعلام حدود هزینه‌ها قبل از آغاز تعمیرات، چه در زمان گارانتی و چه خارج از آن، از شرح وظایف اصلی شعب گارانتی در سرتاسر کشور است.

9– حداکثر زمان پاسخ‌گویی اولیه به مشتریان در صورت وجود ایرادهای نرم‌افزاری 1 روز کاری، مشکلات سخت‌افزاری 2 روز کاری و نیاز به بررسی بردهای فنی7روزکاری خواهد بود.

۱0– اگر در حین تعمیر دستگاه عیب جدیدی مشاهده شود و شرایط و بازه‌ی زمانی گارانتی برقرار باشد محصول به‌صورت رایگان تعمیر خواهد شد؛ چنانچه دستگاه خارج از شرایط گارانتی باشد مراتب حداکثر طی ۲۴ ساعت به مشتری اعلام و شرایط جدید درخواستی وی اعمال می‌شود.

11اگر تعمیر دستگاه ارسالی بیش از 14 روز کاری زمان ببرد، به‌ازای هر روز تاخیر 2 روز به دوره‌ی گارانتی دستگاه اضافه خواهد شد.

12– چنانچه یکی از مدل‌های گارانتی شده توسط گارانتی از سوی شرکت سازنده فراخوان به جمع‌آوری یا تعمیر داده شود، شرکت نیز  خود را موظف می‌داند طی اطلاعیه‌ای در سایت‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار، مراتب روند فراخوان را اعلام نماید.

‌13در صورتی‌که حین تعمیرات به دستگاه خسارتی وارد گردد، جبران آسیب وارده  به عهده‌ی گارانتی می‌باشد.

شرایط تعویض دستگاه:

 دستگاه به مدت ۷ روز از تاریخ فعالسازی و فاکتور خرید معتبر، در صورت داشتن ایراد سخت افزاری ناشی از ساخت، دارای شرایط تعویض می‌باشد.

ضمانت لوازم جانبی داخل جعبه (هندزفری، آداپتور و کابل):

لوازم جانبی داخل جعبه دستگاه به مدت ۶ ماه از تاریخ ساخت دستگاه و مدت مشخص از فاکتور خرید معتبر، در صورت داشتن ایراد ناشی از ساخت تحت ضمانت می‌باشد.

شرایط ضمانت باطری دستگاه:

دستگاه‌های دارای باطری جدا شونده ، ۶ ماه از تاریخ فعالسازی دستگاه و فاکتور خرید معتبر تحت ضمانت می‌باشد.
دستگاه‌های دارای باطری داخلی، مطابق با گارانتی دستگاه به مدت ۱۸ماه از تاریخ فعالسازی دستگاه و فاکتور خرید معتبر تحت ضمانت می‌باشند.

شرایط ابطال گارانتی محصولات

  • نگهداری نامناسب، استفاده ناصحیح و یا هرگونه آسیبی که موجب تغییر و خارج ساختن محصول از شکل عادی گردد.
    • 
    هرگونه تماس با مایعات که باعث نفوذ رطوبت به دستگاه شده باشد.
    • 
    اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط کارشناسان فنی و تعمیرکارانی غیر از مجموعه‌ی ابرسام تک سرویس
    • 
    تغییر یا دستکاری شماره‌ی سریال دستگاه (IMEI) در کارت گارانتی و یا گوشی و یا تغییر در ظاهر دستگاه
    • 
    مشکلات ناشی از دانلود و اجرای خدمات رسانه‌ای شرکت‌های متفرقه و یا خرابی‌‌های ناشی از نصب هرگونه نرم‌افزار که توسط شرکت سازنده تایید نشده باشد.
    • 
    ایجاد تغییرات در سیستم عامل دستگاه(روت کردن)
    • 
    انقضای تاریخ گارانتی به منزله‌ی ابطال آن می‌باشد. شایان ذکر است شروع مدت ضمانت، از تاریخ روز خرید دستگاه و فعال‌سازی آن در شبکه همتا و به مدت 18 ماه می‌باشد.